Saturday, July 4, 2009

Renang - Part One

Pembaca Budiman....

Cuba korang tengok gambar kat atas tu, apa agaknya yang ingin aku kongsikan dengan korang semua ? Ya... Betul, betul, betul ... RENANG. Aku tahu ramai daripada kita semua yang tak tahu berenang, tak kiralah teknik kampung ke, atau teknik yang betul. Bagi aku sesaper yang boleh mengapungkan diri dia atas permukaan air tanpa bantuan alat apungan, maka orang tu dikira dah boleh berenang. Bukan niat aku nak tunjuk teror, tapi sekadar untuk berkongsi pengalaman.. manalah tahu kut-kut nanti dengan baca ruangan ni korang semua, bersemangat untuk cuba berenang. Bagi yang dah pandai tu plak, janganlah pandang serong terhadap pengetahuan dan kemahiran aku yang ciput ni...

Ok... guys, kalau kita nak berenang mestilah kena ada kelengkapan renang dulu. Jadi dapatkanlah beberapa kelengkapan asas yang sesuai dengan budget korang semua.

Swimming Cap... perlu ker swimming cap secantik ni. Tujuannya adalah untuk melindungi rambut dari klorin dan mengotorkan air jika rambut korang gugur. Nanti nampak macam rumpai air lak..hik hik hik.




Goggle... lindungi mata korang dari klorin. Lagipun nampak pro cket kan
hik hik hik...






Swimming Suits... Beli ler ikut jantina dan saiznyer. Kalau tak nanti seksa
mata memandang. Sebaiknya beli ler yang menutup aurat... Kalau tak nanti
tentunya menjadi perhatian terutamanya part tutttttt... Sementelah kalau
badan korang tu ... solid molid ...


Sementara korang beli dulu kelengkapan di atas, aku rehat dulu. Nanti aku sambung lagi, sementara tu korang berangan dan praktis dulu atas katil dengan cam-cam teknik yang dah biasa korang buat tu.... hik hik hik... jumpa lagi...

1 comment:

DarcyDiaries said...

Such a cute posting! (macam tuannya...)