Sunday, July 19, 2009

Give Life .....

Pembaca Budiman,

Hari ini terpanggil aku untuk menyeru korang supaya merenung kehidupan kita seharian, muhasabah diri. Cuba kita kenang kembali kehidupan mereka yang tidak bernasib baik. Tak usah kita tengok jauh sampai ke Gaza, Darfour atau tempat-tempat lain di dunia. Cukup dengan kita prihatin kepada masyarakat setempat disekeliling kita. Kadang-kadang kita menjadi terlalu selfish untuk mengambil tahu kehidupan orang sebelah. Bukan maksud aku nak menyibuk tapi cukup sekadar bertegur sapa, atau bertanya khabar. Mainlah peranan korang dalam membantu masyarakat terutamanya kepada mereka yang memerlukan.

Bukan aku nak tunjuk baik, tapi aku adalah salah seorang penyumbang sepanjang hayat bagi tabung MAKNA @ Majlis Kanser Nasional. Bukan banyak pun sumbangan aku, cuma RM 1 sehari. Namun aku berharap sumbangan ikhlas aku ini akan membawa satu perubahan yang besar kepada mereka yang memerlukan. Orang kata kalau kita tak mulakan siapa lagi. So guys, play your role.... Insyaallah... Korang semua akan mendapat keberkatan dan keredhaan Allah. Untuk maklumat layari www.makna.org.my.

No comments: