Friday, August 14, 2009

Pandangan Aku ...

Pembaca Budiman...

Salam 1 Malaysia buat korang semua...

Ini hanya pandangan aku dari apa yang aku perhatikan dan aku faham, kalau berbeza dengan pandangan korang semua tu sowwy la yer... ISA atau Internal Security Act atau dalam bahasa ibundanya Akta Keselamatan Dalam Negeri. Bagi aku akta ni ada banyak baiknyer pada negara, kita tak boleh samakan negara kita dengan negara orang lain... Aku percaya di setiap negara pasti ada satu badan khas yang akan bertindak bagi memastikan isu-isu keselamatan dalaman sentiasa terkawal. Kalau US dia orang ada FBI, walaupun nama yang berbeza-beza, tapi hakikatnya tujuan adalah sama... Untuk menangani isu-isu yang boleh mengganggu-gugat keselamatan dan keamanan negara.

Aku rasa dalam persekitaran negara kita, ISA telah banyak membantu pihak kerajaan dalam mengekalkan kestabilan dan keharmonian negara. Aku percaya sekiranya akta ini sudah tidak wujud, maka makin ramai pihak muncul dengan pandangan yang berbeza-beza dan mungkin menjurus kearah fitnah, hasutan, ajaran sesat dan sebagainya. Bagi aku apalah ISA jika nak dibandingkan dengan keamanan dan kemakmuran hidup di bumi Malaysia sekarang. Sanggup ker korang semua menggadai tu semua... Bagi aku orang yang menyokong pemansuhan ISA adalah kerana mereka mempunyai tujuan peribadi yang sudah tentunya menyalahi prinsip Rukun Negara...

Kalau nak dibincangkan masih banyak lagi... Just tarik nafas dalam-dalam, tenangkan fikiran dan bayangkan keindahan Malaysia hari ni, boleh ker kita beli keindahan itu semua kalau bumi Malaysia dah jadi macam Palestin, Iraq atau masyarakat melayu di selatan Thailand, atau etnik Uighur di Xinjiang China... Walau air mata darah sekalipun mengalir, apa yang hilang tak mungkin akan kembali lagi... fikir-fikir kan wahai Malaysia.

4 comments:

fin said...

Sy SOKONGgggggggggggggggggggggggg...

DarcyDiaries said...

Sesuai laa jadik spokeperson :-)
Sapa laa kita nih "exec sgt" kan...:-)

Mohd Faiz Ghazali said...

Tima Kasih.....

adie-ishmael said...

saya pun sokong...