Monday, August 3, 2009

Lagu Keramat...

Pembaca Budiman...

Lagu keramat ? Apa tu.. semestinya lagu Negaraku. Aku tak tahu naper setiap kali aku nyanyikan lagu Negaraku, terutama sekali dalam majlis-majlis rasmi, pasti meremang bulu roma ku. Perasaan bangga dan sayang pada Malaysia jelas terasa. Kekadang tu, rasa panas mata, air mata pun nak jatuh dek kerana rasa bertuah menjadi rakyat Malaysia. Aku rasa setiap warga Malaysia mesti ada rasa bangga dalam diri sendiri, baru ler semangat patriotik tu semakin kuat dan utuh di jiwa. Kekadang aku bertanya pada diri sendiri, over react ke aku... tp tak kisah, kerana aku rasa perasaan tu bagus... Aku yakin kalau semua rakyat Malaysia sayangkan Malaysia dengan sepenuh hati, Malaysia pasti akan makmur dan maju selaras dengan kehendak wawasan negara.. 1 Malaysia 1 People ... berfikir dan bertindak sebagai bangsa Malaysia. Hayati lirik lagu keramat ni ...

Negaraku
Tanah tumpahnya darahku
Rakyat hidup
Bersatu dan maju
Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertakhta.

Tapi lagi malang kalau ada antara kita yang lupa lirik lagu ni... ada ker lagi patriotiknyer... Pikir ler sendiri ... kalau korang rasa bolen menyumbang lebih lagi untuk Malaysia, jangan teragak-agak... Go for it...

Bukan nak tunjuk baik, tapi sekadar berpesan-pesan agar Malaysia kita, tetap menjadi hak kita sampai bila-bila.

3 comments:

fin said...

nk kena berdiri ke eh ?? merdeka dan puasa la for this year !

Mohd Faiz Ghazali said...

no hal... puasa pun.. MERDEKA tetap MERDEKA.. so dalam puasa ni merdekakan diri dari nafsu serakah... jadi alim... he he he

fin said...

InsyaAllah ! tu la dia..puasa pun tetap berarak..perghhh..