Friday, November 13, 2009

KOMTAR Walk....

Pembaca Budiman....

Dulu KOMTAR Penang ni kira satu landmark kat Georgtown. Kalau saper datang Penang tak pergi shoping kat KOMTAR tu kira tak sah. Aku masih ingat lagi, masa aku mula-mula datang Penang dulu, KOMTAR la yang menjadi destinasi pertama aku. Tapi lama kelamaan KOMTAR dah tak seindah dan semegah dulu, bahkan semakin dilupakan dan menjadi semakin usang. 2, 3 tahun lepas, KOMTAR ni jadi macam bangunan tinggal, suram dan malap. Apatah lagi, banyak shoping complex baru yang dibuka dengan konsep yang lebih segar dan moden.

Lately, banyak usaha yang telah dilakukan oleh kerajaan Pulau Pinang untuk memartabatkan kembali KOMTAR sebagai landmark kepada Pulau Mutiara ini. Pengubahsuaian dalaman sedang rancak dilakukan, pendek kata dalam sedikit masa lagi tidak mustahil untuk KOMTAR kembali bersinar dan menjadi tumpuan pelancong. Percaya atau tidak, KOMTAR kelihatan sungguh berbeza, dengan konsep yang lebih segar dan moden.

Kalau dulu tapak KOMTAR Walk ni sinonim dengan gelaran Little Jakarta, kerana menjadi tempat lepak Mat Indon dan Minah Indon di hujung minggu. Tapi sekarang pengubahsuaian yang dilakukan telah memberi satu imej baru kepada KOMTAR...

Station 1 Cafe.... menghidangkan life music (acoustic). Suasana santai ... syok... value for money

Georgtown Cafe... Penang Food Lovers... Kena cuba Penang Char Kuey Teow, Hokkien Mee and Herritage Coffee.

Kat sini jgak ada Nasi Ayam Periuk Besar, Penang Street Cendol and some more coming up soon...

4 comments:

nonMember said...

bisa mengigau malam ler nengok mata kat header blog ni!

btw .. best kan activity kayak ni.. tapi den penakut!

Mohd Faiz Ghazali said...

takut ?... sbb belum cuba... skali cuba, ofcourse nak lagi... cuba lah.

fin said...

dah lama tk pegi komtar!

DarcyDiaries said...

mengigau ingat kat tuan punya blog...:-(