Tuesday, November 24, 2009

Berkhatan...

Pembaca Budiman...

Erm... cuti sekolah dah pun sampai. Biasanya kalau cuti panjang begini ada 2 perkara yang paling popular, 1 kerja nikah kawin dan lagi satu kerja potong memotong (bersunat) betul tak ?

Tapi kali ini aku nak berkongsi pengalaman tentang bersunat atau berkhatan ni... bagi setengah budak lelaki ia adalah pengalaman menakutkan... terselit plak keseronokkan, kerana kata orang tua-tua bersunat membezakan antara orang dewasa dan budak-budak. So cuba bayangkan, bila kita berbeza dari kengkawan yang lain... dah tu dapat sembahyang sebaris dgn org dewasa kat surau... Rasa macam ada previllege, gitu.... join the club.

Kalau dulu amalan ni ramai yang dibuat dirumah, tapi sekarang dah kena buat kat klinik atau hospital atas tujuan keselamatan. Kalau dulu-dulu, kena duduk atas batang pisang... erm tak tau kenapa kena guna batang pisang... Tapi sekarang baring jer.. tau-tau dah siap...

Dah siap tu, nak jalan pun susah... rasa janggal sangat... geli... ada yang tak tahan sakit, menangis.... tapi aku dulu ok jer.... relax... sekarang ni giliran aku la plak untuk menenangkan anak buah aku yang baru masuk jawi semalam... kesian, nangis beb... sbb banyak luka... tapi pagi ni aku tengok dah ok... ceria jer... dah hilang sakit agaknyer... tapi masa nak masuk bilik doktor tu, ok jer dia... control macho...

Saat paling mendebarkan ....








He he he... "Abang dah potongkan"... "Of Course".








Camni ler gayanya lepas bersunat... jalan terkangkang-kangkang, tangan kena pegang kain kat depan... ngilu rasenya... tersenyum sorang bila ingat kenangan ni...







( gambar hanya hiasan.... )

Camana dengan pengalaman masuk jawi korang plak ? .... citer la cket...

2 comments:

Anonymous said...

takdak pengalaman kerana aku wanita!!

DarcyDiaries said...

oh...awak dah jawi ke? ingatkan blum lagi! ;-)