Friday, December 25, 2009

Selamat Bercuti...

Pembaca Budiman...Selamat bercuti kepada semua warga Malaysia dan kepada yang terlibat "Selamat Hari Natal" bagi yang memandu, pandulah dengan selamat dan ingatlah orang yang tersayang... tak kiralah saper pun... jangan kegembiraan bercuti, berakhir dengan tragedi...
Hari natal ni, aku pun ada kenangan. Bukan kenangan sambut Hari Natal tapi program Tv pada hari tersebut. Aku ingat lagi, masa kecik-kecik dulu Tv pun xbanyak siaran, bukan cam sekarang.... macam-macam ada. Dulu bila musim perayaan macam ni, banyak program spesel disiarkan seperti sarkas, movie dan yang paling penting, kartun yang best-best... seharian dok depan Tv jer lah kerjanya... tapi seronok... sebab masa tu bukan semua orang ada Tv, jadi abislah bebudak dalam kampung datang ke rumah untuk tengok Tv... meriah betul... tapi yang paling seronok makcik aku lah... sbb dia ada kedai runcit, laris jualan, aiskrim, gula-gula, junkfood n bla-bla...

Korang plak, camana ? ada kenangan tak ?

2 comments:

fin said...

tk da jiran yg sambut krismas tp CNY ada..pepagi dah terjah rumah jiran tu sbb nk makan kacang yg colorful tuh..kacang apa ntah..ehehe! dah tu siap dpt angpow..*tu misi utama sebenarnya*

Mohd Faiz Ghazali said...

ha ha ha ha a... aku plak tak pernah dapat ang pow CNY masa kecik... dah besar panjang, masa kat penang dapat dr mak kwn aku... he he he, dah tua bangka pun masih dapat...