Monday, December 28, 2009

The Memory Of Mascot ...

Pembaca Budiman...This is the true story of mine when I was in Penang a few years ago. I did part time job at Dairy Queen Ice Cream in KOMTAR, and it was my first day. As usual, for newly opened branch there will be a 'giler-giler' promotion and a mascot is a must.

The Branch Manager ask me to became the mascot and I refused. I stand firm, not to do so... Than the Area Manager ask the Branch Manager to wear it (Jahat tak aku.... manager yang kena) masa tu hitam muka manager tu nak marah kat aku. Tapi aku selamba jer... than i just guide him over the people at the mall... Once we walk into the mall and give the discount coupon, ramai orang yang datang menerpa... than ramai plak yang ketuk-ketuk maskot tu... sampai manager tu mengamuk dan naik angin. Dia marah kat aku kerana tak jaga betul-betul... he he he... nak buat macam mana, aku larang tapi diaorang tak ikut, sekali aku larang... 3, 4 kali dia orang ketuk.... Tapi last sekali sebelum manager tu keluar dari maskot tu... tetiba, ada seorang budak dalam 5 atau 6 tahun, terajang maskot tu dan manager tu jatuh tergolek... pecah perut aku ketawa... xleh nak kata apa... Sampai sekarang kalau aku tengok maskot aku pasti akan ingat peristiwa tu...

3 comments:

DarcyDiaries said...

i don't know that Komtar once have the Dairy Queen (DQ) ice-cream parlour...but it's no longer there kan?

fin said...

penah pegi komtar skali je seumur hidup ehehehehe..walaupun penah bekerja di penang..nampak sgt jenis tk suka jenjalan kan ? iskk

nonMember said...

usahkan budak2 .. i pun suka gak raba2 maskot .. cam dulu A n W kan ada mascot bear tu .. i suka lah picit2 bear tu .. teruja kot orang yg duk kat dlm tu!!

btw .. awat tukaq mata tu? lagi best lah mata yg seblum ni ..