Tuesday, February 9, 2010

Bali... Destinasi Cinta

Pembaca Budiman...

Bali itulah destinasi cinta pilihan... he he he, seronok gak pergi ke sana. Bali adalah salah satu dari destinasi impian aku, selain dari Maldives, Australia dan New Zealand. Tapi yang paling aku teringin adalah Makkah Al-Mukarramah... insya-allah dengan izinNya aku akan menjejakkan kaki ke sana nanti. Orang kata hanya insan terpilih sahaja yang layak menjejakkan kaki ke sana, harap-harap aku ni termasuk dalam senarai.

03 Feb 2010
Kalau dulu My Kembara hanya keseorangan, but this time berdua dengan My Wife. My Kembara bermula dengan penerbangan AirAsia AK 5289 dari Kota Bharu ke LCC Terminal. Namun flight aku ke Bali adalah pada esok hari. Malam ini dengan ihsan the very best friend of mine Ben, aku telah menumpang bermalam di rumahnya. Kelakarnya, orang yang aku harapkan untuk selesaikan masalah penginapan aku di sana, last minit mesej "sorry, hotel tak dapat, cari sendiri, layari www.agoda.com" , terkasima aku. Itu pun semasa aku nak flight ke KL. Bimbang gak aku, coz this time aku berdua... klu seorang tak kisah sangat. So malam tu aku dengan bantuan Ben melayari internet untuk dapatkan bilik yang sesuai dengan bajet aku. Akhirnya dapat ... Malam ni aku diner kat umah Ben, dia masak nasi goreng kampung... nasi goreng kampung yang paling aku gemari... aku tengok My Wife pun berselera.

04 Feb 2010
After solat subuh kami bergegas ke LCC Terminal. Aku telah diterbangkan ke Bali dengan pesawat AirAsia QZ 8392 tepat jam 9.30pg. Penerbangan ke sana mengambil masa selama 3 jam... erm..., boring gak kan,... so apa lagi, selepas baca majalah Travel 3Sixty, aku terus tidur. Sebenarnya banyak benda yang menarik dalam majalah ni. Mula tu aku ingat nak kidnap satu,... tapi malu pada diri sendiri, tak bermoral betul niat tu... Jadi aku batalkan sajer niat tu... Bila aku buka mata, dah dapat lihat Bali dari tingkap pesawat... Cantiknyer....

Travel 3Sixty on flight reading....


Bali .... Destinasi Cinta

He he he... cukup dulu... nanti aku sambung lagi... jangan lupa KLIK lagi...

2 comments:

fin said...

dah agak dah Bali ehehe! tahniahhhh!

halida said...

mananyer ole2 dari Bali pak...