Saturday, October 31, 2009

Rezeki....

Pembaca Budiman...
Hidup orang kata kalau tak pelbagai tak best, betul tak ?... Tapi, sendiri mau ingat, dalam mencari kelainan tu jangan sampai kita melanggar pegangan, prinsip dan etika diri sendiri. Kalau kita tak respek diri kita, saper lagi yang nak respek kita...

Erm... dah melalut kelain plak aku, bercakap pasal rezeki ni... Aku nak citer, last weekend aku masuk satu Pesta Joran yang dianjurkan oleh Perdana Beach Resort, Pantai Cahaya Bulan, Kota Bharu. 1 joran RM 60 yuran dikenakan, tapi aku masuk free jer... my brother working there. Semua pekerja kat sana diberikan satu tiket percuma dan berpeluang menang cabutan bertuah bernilai RM 1000... than boleh masuk mancing sekali. So nak dijadikan cerita, my big bro and i went there to try our luck. The grand prize is RM 10,000, wuyooooo... banyak tu.

Jadi at the very early Saturday morning, we'r rushing there, kononya nak cari spot yang bagus... Rupanyerrr... dari semalam dah ada orang berkhemah kat sana. Erm... begitu sekali bagi mereka yang sangat mencintai sukan ini. Masa yang diberikan adalah 3 setengah jam. Selepas 1 setengah jam ada sorang peserta berjaya menaikkan Geroh 2 setengah kilo... kiranya dialah rekod untuk menang RM 10 grant tu... Aku boleh bayangkan, mesti berdebar-debar bro ni...

Tapi rezeki di tangan tuhan, semasa masa berbaki 24 minit iaitu pada jam 12.06 tgh, sorang bro dari GGanu kiter, telah berjaya menaikkan pari 11 kilo lebih... Senyum sampai ke gusi bro tu... itulah yang dikatakan REZEKI... aku yang berangan nak dapat 10 ribu tu, sekor ikan pun tak dapat, cabutan bertuah pun tak dapat.... Camana tu... penat aku.....

Pari bernilai 10.000 hinggit.

1 comment:

pelangipurple said...

tak pelah tak dapat rm dapat pengalaman